入狱后的三封信

大概是一些乱七八糟的关于卡密的信啊出版物之类的的读后感,基本全是(带着地球那么厚的滤镜的)迷妹的尖叫,想存一下回头自己high


1.Camille's first prison letter to Lucile from BHVP original(1794.4)No.1

My Dear Lucile, my Vesta, my Angel

啊啊啊第一句卡密叫luci我的天使和维纳斯太可爱了qwq我就知道他写情书是秒杀的

because I have no need to take up my pen in my own defence or for anything else

这句简直戳成筛子……难过

Oh my good Lolotte

Lolotte是什么昵称啦!也太可爱了!犯规!

I throw myself to my knees, I reach out my arms to embrace you, but I no longer find my poor Loulou or poor Daronne

这一句的画面感………还有眼泪…poor Camille……

But do send me the book.

以及卡密你说了那么长……关于你被抓之前看的那本书……然后让luci你别忘了给你带………………………………………………

你都要上断头台了你在想什么啊!真是…迷之可爱!

2.Camille's first prison letter to Lucile from BHVP original(1794.4)No.2

QAQ卡密病了……好像一直都有胃和消化上的问题……………而且依然没有想通自己为什么在监狱里的卡密……so sad,有点不敢看最后一封………………还是看吧


3.Camille's first prison letter to Lucile from BHVP original(1794.4)last

啊马克last的瞬间有点……方…………不…我拒绝看了第一句就不敢往下看了不我还是下次再看吧so TBC?

In the horror of my prison the day I receive your portrait will be a celebration for me, a day of joy and intoxication. While I am waiting send me a lock of your hair; I will place it next to my heart.

……我什么都不想说了……活着好难QAQ……为什么要来自虐……………………

But Robespierre, who has signed the order of my imprisonment, but the republic, after everything I have done for her! This is the prize I receive for all my virtue and sacrifice!

我……我觉得我趁早撤离会比较好………………卡密之前的信一直都是忧伤的且软软的说实话,这一段突然的情绪激烈真的…为了我的心脏我还是关掉比较好…吧……

I am to die at thirty four years of age; but it is a miracle that for five years I have walked across so many precipices of the revolution without falling, and am still alive.

只有更捅没有最捅……这一段我都能带入rod聚聚的脸…卡密这么好的人QAQ

Farewell Loulou; farewell, my life, my soul, my divinity on earth! I am leaving you with good friends, whatever men there are of virtue and feeling. Farewell Lucile, my Lucile! My dear Lucile! Farewell Horace, Annette, Adele! Farewell my father! I sense the shores of life fleeing before me. Still I see Lucile! I see my best beloved, my Lucile! My bound hands embrace you, and my head, separated, still turns its dying eyes upon you!

……我他妈还能说什么!!!!!!萝卜和小圣!吃药!作为卡密粉看完这封信不黑萝卜丝太他妈难了对不起我实在忍不住爆粗口



(也许之后会有其他补充,暂且的一个)完


评论
热度(4)

食肉饼

©食肉饼
Powered by LOFTER